Påmeldingen til årets ungdomsprosjekt er i full gang. Mange har allerede meldt seg på, men det er fortsatt noen ledige plasser igjen.
Deltakerne premieres med enten en flott dag på Rudskogen med landets beste instruktører - eller en bilreparasjon til kr. 5.000.
Nullvisjonens ungdomsprosjekt er et tilbud til ungdom i alderen 18-24 i Vest-Agder, og vi har hvert år en flott ungdomsflokk som deltakere.
Oppstart i mai og avslutning i september/oktober.
Hva må du "ofre"?
1. Tid til 3 kurskvelder på 2 timer + 18pluss kurs i Kr.sand en kveld eller en lørdag formiddag.
2. Du må ta fri fra skole eller jobb en fredag i september/oktober når vi skal til Rudskogen
3. Velger du bilreparasjon for kr. 5.000, kan du se bort i fra pkt. 2.
Førstemann til mølla!
Begrenset antall plasser.
PÅMELDING HER:
- Bor du i - eller går på skole i:
Lyngdal, Farsund, Flekkefjord, Kvinesdal, Hægebostad eller Sirdal går du HIT >> - Bor du i - eller går på skole i:
Åseral, Marnardal, Audnedal, Lindesnes eller Mandal går du HIT >> - Bor du i - eller går på skole i:
Søgne, Songdalen eller Vennesla går du HIT >>
OBS:
All deltakelse på kurs og tur til Rudskogen inkl. buss og hotell er gratis!
Her finner man vår hovedomtale av UNGDOMSPROSJEKTETS INNHOLD >>
Rudskogen 2018:
Turen går fra torsdag 4. oktober om ettermiddagen til fredag 5. oktober sen kveld. Se reiserute under her.
Se reiserute til/fra Rudskogen HER >>
En liten del, men en målrettet og viktig del
Ungdomsprosjektet vårt utgjør kun en liten del av Nullvisjonens totale kurstilbud, faktisk under 10% dersom man teller antall kurs for alle aldersgrupper - og under 1% dersom man teller antall kursdeltakere.
MEN, dette er kanskje vårt viktigste tiltak som retter seg mot aldersgruppen 18-24. Denne aldersgruppen treffer vi også på trafikkdagene som gjennomføres på de videregående skolene i fylket, men gjennom ungdomsprosjektet får deltakerne så mye mer - veldig mye mer!
Poenget er å gi ungdommene mest mulig kunnskap og bevissthet rundt risiko i trafikken slik at faren for at de påfører seg selv eller andre skader minskes.
Noen bilder fra dagen på Rudskogen september 2016:
Deltakerne får en solid breefing om sikkerhet, kjøreteknikk, oppmerksomhet mm.
Teori om banens ulike svinger og sikkerhet rundt plassering, fart, bremsing mm. gjennomgås først teoretisk. Etterpå tas deltakerne med i instruktørenes biler for befaring.
10 stk. BMW 325 brukes av oss - og ingen andre er på banen.
Det brukes god tid på tilpasninger av setet, bilbelter, dress, hjelmer... sittestillingen trenes inn.
Man er tre personer på hvert team - en kjører, de to andre hviler + hjelper til når det er førerbytte i depoet.
En lang økt med trening gjennomføres - med førerbytter, tilbakemeldinger på hvordan førerne har plassert seg i banen, om de har kjørt sikkert, fulgt signallysenes beskjeder osv...
En god lunsj hører med på en lang dag på banen.
Så er det løp. 100 minutter med diverse førerbytter underveis.
Premieutdeling til slutt hører med...
Underveis i løpet får alle deltakerne sitte på med hovedinstruktøren et par runder. Han har en litt mer hissig bil.
Dette "klemmes inn" for de to på teamet som har hviletid mellom kjøreøktene.
MEN HUSK:
Du kan velge BILREPARASJON som din alternative premie.
Nullvisjonen betaler da kr. 5.000 av din bilreparasjon.
Mange velger dette i stedet for banekjøringen.