PRODUKTEKSEMPLER:

60 vekt 550
Kollisjonsvekter
for fart 40, 60 og 80.
Kr. 590 + mva pr. stk.

beltesamler
Beltesamler

beltesamler 3
Beltesamler brukes slik.

Refleksvest-mini

Joggevest/barnevest

vest-2
Populær vest med
glidelås foran og på lommer. Krave med fleece.
Gå, sykle, løpe,
mopedkjøring, MC...


hammer 17 liten
Nødhammer med
beltekutter og fløyte.

Se flere her >>

 

 Følg Nullvisjonen:

F lister


F lindesnes


F sogne

mobiltelefon-nei-mai-2013Fra 2. mai 2013 skjerpes reglene for bruk av mobiltelefon i bil. Det blir kun lov til å bruke tastaturet for å starte og avslutte en samtale.

Dvs. at sending av SMS nå blir forbudt.

 

 

Vi justerer reglene for å gjøre det enda tryggere på norske veier, sier samferdselsminister Marit Arnstad i en pressemelding fra Samferdselsdepartementet.

Hensikten er selvsagt å øke trafikksikkerheten. Folk som har fokus på telefonen i stedet for på veien kan gi farlige situasjoner.

Husk at man kjører ca. 20 meter på ett sekund ved en fart på 70 km/t.

Et par sekunders fokus på telefonen....
Vi trenger ikke si mer.

 

mobiltelefon-nei-mai-2013

VG-nyhet om saken kan leses her >>

 

Trygg Trafikk har denne saken:

Forbud mot SMS i bil

Fra 2. mai blir det forbudt å sende tekstmeldinger når en kjører bil.

– Trafikksikkerhet er prioritet nummer en! Bruk av mobiltelefon i bil kan forstyrre bilkjøring. Vi justerer derfor reglene for å gjøre det enda tryggere på norske veier, sier samferdselsminister Marit Arnstad i en pressemelding fra Samferdselsdepartementet.

Departementet skriver at det kun blir tillatt å bruke tastaturet på mobilen, når en starter og avslutter en samtale. Samtidig må mobiltelefonen være håndfri eller fastmontert i en holder. All annen bruk av tastaturet blir forbudt. Dette gjelder blant annet skriving av tekstmeldinger.

Det vil bli lov å bruke trådløs håndfri mobiltelefon når en starter og avslutter en samtale.

– Vi er glade for regelendringen og synes dette er skritt i riktig retning. Samtidig vil vi advare folk mot all bruk av mobiltelefon i bil. Dette gjør at bilister blir uoppmerksomme, noe som kan føre til alvorlige ulykker, sier plan- og utredningssjef Tori Grytli i Trygg Trafikk.

 

 

Del denne siden
Del på Facebook Del på Twitter Del på LinkedIn Del på MySpace
Artikkelvisninger
2115994

ungdomsprosjekt2

 

lenke gata


lenke carl


lenke foreldre


lenke russ


lenke moped


web2


30bilder

carl


quiz knapp


youtube-lenke


blogg-ikon

Anbefalte sider:

trafikkvett logo

18-pluss

trafoen

russ-pa-vei

statens-vegvesen

vaf 160


politiet


TT 160

 

trafikksikker-kommune-170
 

toi
 

vti

65 pluss

 


bunnfelt red

Nullvisjonen i Agder omfatter 14 kommuner i Vest-Agder med tilsammen ca. 95.000 innbyggere. 

  

farsund flekkefjord hægebostad kvinesdal lyngdal sirdal
Listerregionen

Torstein Salvesen
905 55 947
E-post
audnedal mandal lindesnes marnardal åseral
Lindesnesregionen

Bjørn Ivar Birkeland
918 62 597
E-post
søgne songdalen  vennesla 
Søgne, Songdalen, Vennesla

Tom Erik Dønnestad
906 67 689
E-post

 vaf 1

Personvern
Webløsning fra Nullvisjonen

Personvern og cookies

Denne erklæringen gjelder for Nullvisjonen Agder med tilhørende nettsider.

Hva er informasjonskapsler (“cookies”) og lokal lagring av data?
Når du besøker nettsidene våre lagres det ulike typer data lokalt på din enhet via nettleseren din. Dataene kan for eksempel inneholde brukerinnstillinger, informasjon om hvordan du har surfet på våre nettsider, hvilken nettleser du bruker, hvilke annonser du har blitt vist. Slike “lokalt lagrede data” kan brukes til å tilpasse innhold og funksjoner på tjenestene til deg, og dermed bidra til å gjøre ditt besøk bedre tilrettelagt og mer meningsfullt for deg. Informasjonskapsler inneholder ikke direkte identifiserbare data om deg (slik som navn, adresse, telefonnummer og liknende), men informasjon om nettleseren din og aktivitet som har funnet sted gjennom denne.

Hva bruker vi informasjonskapsler og lokalt lagret data til?
Vi bruker lokal lagring av data for å:

Levere og tilpasse tjenestene våre til enheten og nettleseren du bruker
Gi deg relevant og tilpasset innhold
Måle og analysere trafikken på nettsidene

Endringer
Vi kan komme til å gjøre endringer i denne Personvernerklæringen for eksempel som en konsekvens av at vi gjør endringer i oppbyggingen av eller funksjonalitet på nettsiden. Dersom vi gjør vesentlig endringer, vil vi informere om dette på nettsiden.